Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke, Maaike, Marjolein en Judith - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke, Maaike, Marjolein en Judith - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Nienke, Judith en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Nienke, Maaike, Marjolein en Judith

01 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

In Port Macquarie hebben we met een groepje Nederlanders een voor ons nieuw kaartspel gespeeld 'Shithead'. Zo hebben wij de avonden in het rustige plaatsje doorgebracht. Deze mates vertrokken allen vrijdag naar Sydney, dus moesten wij ons de laatste dag zelf vermaken. We hebben een wandeling door een bos gemaakt, waar we het laatste stuk rennend hebben gedaan, omdat we werden achtervolgd door schijtende flying foxes (vleermuizen). Dit avontuur bleek later niets te zijn in vergelijking met de nacht. Onze nieuwe roommates, vader en zoon, waren namelijk erg eigenaardig. De vader begon uit het niets tegen ons over het sekstoerisme in Thailand en in zijn slaap praatte hij zeer luidruchtig, waardoor wij rechtop in ons bed zaten. Wij hadden er dan ook totaal geen moeite mee om 04.15 uur op te staan en naar Sydney te vertrekken.

Wij willen aan Maaike haar verhaal over Sydney alleen toevoegen dat het vieren van Kerst en Oud & nieuw in Sydney ook een hele belevenis is. Door de warmte hadden wij niet echt door dat het bijna kerst zou zijn. Om toch nog wat kerstgevoel te creeren hebben wij in de St. Andrews Cathedral de kerstmis bijgewoond. Op 1e kerstdag zijn we naar een festival geweest'Sunburnt'. Een dancefeest met 3000 backpackers en goede dj's. 2e kerstdag kwamen onze vrienden die we hier hebben ontmoet bij ons in het hostel eten en daarna hebben we gechilld in onze kamer. Kortom, een en al gezelligheid.

Tussen kerst en oud & nieuw hebben we alle highlights van Sydney gezien (Operahouse, Harbour bridge, Bondibeach etc.) en hebben we 6 uur lang gewandeld in de Blue Mountains met het kerstdiner groepje.

Op oudjaarsdag stonden we al om 05.15 uur naast ons bed om het beste plekje in de Botanic Garden te bemachtigen om zo het vuurwerk goed te kunnen zien. Toen we om 0700 uur bij het park aankwamen stond er al een enorme rij die voornamelijk bestond uit Aziaten die er hadden overnacht. In totaal hebben we 17 uur in het park doorgebracht met spelletjes, kletsen, zonnen en eten met een hele grote groep leuke mensen. Om 00:00 uur was het dan eindelijk tijd om het prachtige vuurwerk te bekijken en te proosten op het nieuwe jaar met appelcider (champagne was niet toegestaan in het park).

We willen jullie allemaal een onwijs gelukkig en gezond 2012 toewensen!!

Zoals wij hier zeggen 'No Worries in 2012!'

Na deze geweldige tijd in Sydney vertrekken we morgen naar de hoofdstad van Australie, niet Sydney of Melbourne, maar Canberra. Hier slapen we 2 nachten en daarna vertrekken we naar onze eindbestemming Melbourne, waar we de Great ocean road en de stad gaan bekijken.

Cheers Mates!

• 01 Januari 2012 - 09:21

Frank:

Hoi Meiden,

gaaf om jullie verhaal weer te mogen lezen. Ik ben erg benieuwd naar het spel shithead. heeft dat toevallig iets te maken met die schijtende vleermuizen?
    Jullie maken aardig wat avonturen mee daar.

Heel erg veel plezier daar!

• 01 Januari 2012 - 10:41

Sandra:

Happy 2012!

Veel plezier in Canberra en vervolgens in Melbourne.
    Cheers!

• 01 Januari 2012 - 12:31

Marit:

Hallo Nienke, Judith en Marjolein,

Geweldige verhalen elke keer.
    Natuurlijk ook voor jullie een Happy New Year en nog heel veel plezier down under!

• 01 Januari 2012 - 16:05

Franny:

Wij wensen jullie een gelukkig,avontuurlijk 2012 toe!Tot gauw,een groet van Theo ,Franny en de rest van de fam.

• 01 Januari 2012 - 19:04

Lysanne:

Hey Mar,

Mooi verhaal om te lezen. Heel de dag zitten om een goed plekje te hebben s avonds om 00.00. Dat is wat! Gelukkig is het daar mooi weer en niet zo'n pestweer als hier!
    Goeie reis morgen naar Canberra.
    Have fun want voor dat je het weet zit je weer in het kikkerlandje!

Liefs Lysanne

• 01 Januari 2012 - 23:38

Linda & Joost:

Hoi Meiden, (HAPPY NEW YEAR!)

Dat zijn weer allemaal goede berichten om te lezen!
    Heel veel plezier deze 2 dagen in Canberra.. we zien jullie volgende bericht weer verschijnen....

Dikke knuffel

• 02 Januari 2012 - 10:35

Peter Wielaart:

Ik wil jullie ook een gezond en avontuurlijk 2012 wensen uit een nat Nederland.
    Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op jullie als ik zo alle verhalen lees en de foto's bekijk.
    Geniet van alles wat je nog gaat beleven.

• 02 Januari 2012 - 15:42

Mark:

He Marjolein, jij ook gelukkig nieuwjaar. Ik wilde je om 0.00 bij jullie een app sturen maar dat ging natuurlijk een beetje lastig. Dus nu maar op deze manier. En je zal het niet geloven maar als je terug bent en nog geen werk heb kan ik je nog wel gebruiken een paar x.

Groetjes en genite nog ff

• 02 Januari 2012 - 22:11

Rita:

He meisjes,
    Jullie ook een gezond en heel mooi 2012 toegewenst. Nu het laatste traject, het gaat wel snel he! Geniet er nog maar lekker van. Juud gauw weer even skypen?
    Rita

• 03 Januari 2012 - 18:29

Marloes:

Heel gelukkig nieuwjaar!!! Ik hoop dat jullie na deze reis nog lang zullen nagenieten van alle avonturen, en misschien wel andere delen van de wereld gaan verkennen.
    Wij hebben hier gehoord van de hitte in Australie (Rond de 40 graden?!). Hopelijk valt het bij jullie mee? Veel liefs

• 03 Januari 2012 - 19:41

Maarten,:

The continuing story of......The Maussies. Bedankt voor de goede wensen en uiteraard hetzelfde toegewenst.
    En jullie al 10 uur langer bezig met 2012, is dat wat?
    En alweer verkast als ik dit schrijf: nieuwe plaatsen, nieuwe avonturen, ik ben benieuwd hoor. We genieten hier toch een pietsie met jullie mee, naast gewoon ordinair jaloers zijn natuurlijk. Tot lezens!

• 05 Januari 2012 - 18:30

Renate:

hallo daar gelukkig nieuw jaar.zo te zien is het nog steeds erg leuk.maar we zijn toch ook blij als je er weer bent.geniet nog een kleine 2 weken.
    groetjes renate