Kakkerlakken, drugs en hippies - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Nienke, Maaike, Marjolein en Judith - WaarBenJij.nu Kakkerlakken, drugs en hippies - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Nienke, Maaike, Marjolein en Judith - WaarBenJij.nu

Kakkerlakken, drugs en hippies

Door: Nienke, Judith en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Nienke, Maaike, Marjolein en Judith

22 December 2011 | Australië, Port Macquarie

Hallo allemaal!

De eerste paar dagen waren wel even wennen zonder Maaike, want Nienke bleef maar zoeken naar de vierde mok. En toen er ook nog eens een kakkerlak 's nachts opdook misten we Maaike al helemaal. Uiteindelijk herpakten we onszelf door de poot van het stapelbed op de kakkerlak te zetten. We hoorden een harde splash, maar van de gelegde eitjes hadden we toch geen last, aangezien we de volgende dag zouden vertrekken naar Byron Bay.
Na een uurtje reizen met de Greyhound kwamen we aan in Byron Bay. Dit is een klein surfers/hippie dorpje. Hier hebben we voornamelijk gerelaxed bij het strand en het zwembad. Maar ook zijn we nog zeer actief geweest. Zo hebben we een 5 uur lange intensieve wandeling langs de kust gemaakt naar het lighthouse van Byron Bay. Hier zagen we onderweg nog dolfijnen zwemmen. Ook hebben we op het meest oostelijke punt van Australie gestaan. De verdere sportieve activiteiten waren baantjes zwemmen, waarbij Marjolein recordhoudster is van 100 baantjes, gevolgd door Judith met 40 baantjes en Nienke met 20.
De laatste dag voordat we zouden vertrekken naar Port Macquarie zijn we naar Nimbin geweest. Dit is een hippie dorpje waar veel oude hippies/drugsverslaafden op straat lopen. We keken onze ogen uit in alle alternatieve winkeltjes. Ook moesten we de drugsaanbiedingen van ons afslaan. Veel buitenlandse toeristen probeerden de drugs wel, voor hen is dat natuurlijk heel speciaal, maar wij hebben Amsterdam.
's Avonds weer met de Greyhound doorgereisd naar Port Macquarie, waar we 's ochtends brak aankwamen. We dachten onze gemiste uurtjes slaap stiekem te kunnen inhalen in de tv room, maar werden al vrij snel ontdekt door het personeel plus de hond. Dus daar waren we ook snel weer weg. Dan maar lekker ontbijten en de omgeving verkennen.
We zullen hier nog 2 nachten blijven en dan vertrekken naar Sydney, waar we kerst en oud & nieuw gaan vieren.

We willen iedereen alvast hele fijne kerstdagen wensen!

See Ya!

• 22 December 2011 - 07:15

Frank:

hoi Heldhaftige meiden,

Weer een leuk verhaal om van jullie te lezen.
    Jullie zitten inmiddels op de helft van jullie reis.....
    Geen kakkerlak is veilig bij jullie. en zo te lezen is het met jullie conditie ook nog goed gesteld. 100 baantjes!! pff jij liever dan ik.
    Kerst en oud en nieuw zonder jullie ( Marjolein) is wel even een raar idee.

heel erg veel plezier in Port Mac en een goede reis naar Sydney, ik ben erg benieuwd hoe jullie het daar gaan hebben.

groeten,

Frank

• 22 December 2011 - 10:57

Nanda:

Hallo vakantiegangers.

Zo te lezen hebben jullie het daar wel naar je zin.
    Kerst in Australië is wel wat anders dan Nederland, jullie lekker in de zon en wij verpieteren in de regen!
    Goede reis naar Sydney.
    Fijne kerstdagen en 'n prettige jaarwisseling.

Groetjes Piet en Nanda

• 22 December 2011 - 12:32

Ellen:

Ja Ja Mar hoelang waren die baantjes? En dierenvrienden zijn jullie ook al niet, nou veel plezier in Sydney met oude en nieuw, komt vast een mooi vuurwerk. vast gefeliciteerd met je zus Ly. Liefs Ellen

• 22 December 2011 - 13:24

Maaike:

Heee Aussies!

Leuk jullie nieuwe verslag te lezen!! Gelukkig heb ik de kakkerlakken niet meer meegemaakt ;) Maar zo te zien kunnen jullie het allemaal aan! En nienk, hoe staat het met de foto's? Kan jij mijn taak overnemen?
    Heel veel plezier in Sydney, het is een onwijs gave stad en in jullie hostel kunnen jullie goed party-en!!

Fijne feestdagen en ik mis jullie wel hoor!
    Liefs, Maaike

• 22 December 2011 - 15:43

Nellie :

Ha stoertjes,
    Veel belevenissen en mooie natuur,
    (flora en fauna!) maar gelukkig hoeven
    jullie niet de boom in zoals het meisje
    uit Nederland die bang was voor een
    krokodil. Uitkijken en genieten -
    op naar KERST ! - en Sydney

• 22 December 2011 - 15:48

Linda & Joost:

Haha jullie als echte drugs kenners uit A'dam :p! He meiden super dat jullie lekker naar Sydney gaan voor de feestdagen! We proosten op jullie vanuit NL met de feestdagen xx

• 22 December 2011 - 19:57

Marloes:

Super jullie verhalen, erg leuk om te lezen! ;) Alvast hele fijne feestdagen samen! Weet zeker dat jullie daar een mooi feestje kunnen bouwen! Liefs

• 22 December 2011 - 19:57

Marloes:

• 22 December 2011 - 20:04

Maarten:

Hee Maussies,

Alweer een leuk bericht. Jullie beginnen dat stoere van down under aardig over te nemen. Gaan we nog een boel lol aan beleven later.
    Over kakkerlakken doodmaken..... Je had natuurlijk ook die kakkerlak 100 baantjes kunnen laten zwemmen. Is ook splash, maar wat schoner in de kamer.
    En dan nog dit: Kakkerlakken is eigenlijk een geuzennaam voor Feyenoord fans. Het verhaal deed toch een beetje pijn.
    Hoe dan ook: Alvast Merry Christmas and Happy New Year mates.

• 22 December 2011 - 21:30

Dick Nieuwenhuizen:

hallo dames leuk om weer wat van jullie te lezen en te zien op de foto,s ik wens jullie ook al vast fijne kerstdagen en een gezellige jaarwisseling in Sydney.
    groetjes dick,magda en inge.

• 26 December 2011 - 09:20

Sandra:

Fijne feestdagen en geniet van het mooie vuurwerk in Sydney!

ps: de foto's met de koalabeertjes zijn super leuk!

• 29 December 2011 - 18:10

Franny:

Hallo meisjes,

nee,van kakkerlakken hou ik ook niet,bah.

Bedankt voor de kaart Judith,leuk!Nog veel plezier en een leuke jaarwisseling!Gr.Theo,Franny,Marcel.

• 31 December 2011 - 08:22

Magda,dick & Kids.:

dames goedenmorgen op de laatste dag van het jaar zou ik hier zeggen maar hoe laat het nu bij jullie is weet ik niet.
    maar wij wensen jullie een fijne jaarwisseling toe in sydney geniet van het vuurwerk en maak er een gezellig feest van en dan schiet het al weer een heel eind op die lange vakantie van jullie geniet ervan die laaste twee weken.
    groetjes magda,dick,menno,inge