Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke, Maaike, Marjolein en Judith - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke, Maaike, Marjolein en Judith - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Nienke, Maaike, Marjolein en Judith

15 December 2011 | Australië, Sydney

Nadat ik de meiden eergisteren na een super vakantie in Surfers paradise gedag had gezegd, vertrok mijn bus richting Sydney (15 uur). Gelukkig had ik redelijk geslapen. Toch was ik aardig gaar, maar wanneer wij Sydney binnenreden, maakte dit mijn dag weer helemaal goed. Wat een gave stad is Sydney! Een grote, moderne & multiculturele stad. Omdat ik maar twee dagen in Sydney had, was ik gelijk op pad gegaan om de highlights te gaan bekijken: harbour brigde, opera house, de botanische tuin en bondi beach! Al zittend in de mooie aangelegde botaniche tuin met uitzicht op Harbour brigde en hoge gebouwen eet ik TimTam biscuits (dit moeten jullie ook nog proberen meiden!) en ben ik verbaasd hoeveel verschillende soorten mensen hier bij elkaar zijn. Een mierenhoop van mensen die aan het sporten, zonnebaden, jongleren en/of lezen zijn! Geweldig om te zien!

BLUE MOUNTAINS
Gisteren heb ik een tour naar de Blue Mountains gedaan en heb daar 3 uur door de bush gewandeld met uitzicht op de beroemde 'three sisters', mooie kliffen en mooie natuur! Mijn ecco's kunnen helaas de prullenbak in want die zien er nu niet meer uit! Dus meiden, trek je lelijkste schoenen aan! Willen jullie weten waarom het de Blue Mountains heet? Nou... Door de warmte van de zon verdampt de olie van de eucalyptusbladeren waardoor deze damp zorgt voor een blauwe gloed over de bergen! Mooi om te zien!

Voordat ik de meiden gedag zei, was ik benieuwd hoe het was om alleen te reizen! Het is gezelliger als je samen ben, maar in deze 3 dagen kom je continue mensen tegen en ben je echt niet alleen! De 1e dag samen met een duits meisje de stad verkent en gisteren met ook een Hoekenees afgesproken (Simone). Gezellig een wijnte gedaan en een dansje gewaagd, ik voelde mij helemaal thuis!

In Sydney is in het centrum een gratis bus en overal zijn gratis openbare toiletten met toiletpapier, echt super! Daar kan het gierige Nederland een voorbeeld aan nemen, want het is echt heel HANDIG!

SYDNEY was erg leuk, een stad waar ik wel zou kunnen aarden maar nu is het helaas tijd om naar huis te gaan! Meiden, ik vond het super gezellig met jullie en jullie nog heel VEEL PLEZIER!!!

BYE AUSTRALIA!

Maaike





  • 15 December 2011 - 07:29

    Kees:

    maaike......goede reis en tot morgen en de andere dames...geniet ervan voor je het weet is het voorbij.

  • 15 December 2011 - 10:42

    Frank:

    Hoi Maaike,

    Ik vroeg mij inderdaad al af waarom the bleu mountains die naam hadden.

    Goede reis!

    groeten,

    Frank.

  • 15 December 2011 - 10:44

    Bianca :

    Zoo, wat zijn die weken hard gegaan !!.. Vast ontzettend jammer om naar huis te gaan, maar toch ook wel weer een beetje fijn?! Of niet !
    Nou fijne reis !

    xx

  • 15 December 2011 - 10:46

    Melissa:

    He Maaik, ik ben blij voor je dat je je in je eentje gelukkig ook uitstekend kan vermaken in het mooie Australie! Ben zo benieuwd naar al je verhalen en foto's!!

    Veel liefs!

  • 15 December 2011 - 17:54

    Nellie V.d. Berg:

    Hoi Maaike,
    Wat een mooi verslag weer van je
    belevenissen, zelfs een meisje uit
    Hoek van Holland ontmoet!!
    Hele goede reis terug en heel veel
    liefs en welkom thuis!!
    Doeii Doeiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie 2011/2012

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Goodbye Australia!

01 Januari 2012

Happy New Year!

22 December 2011

Kakkerlakken, drugs en hippies

15 December 2011

Sydney

12 December 2011

Noosa, Brisbane en Surfers Paradise
Nienke, Maaike, Marjolein en Judith

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 14124

Voorgaande reizen:

15 November 2011 - 17 Januari 2012

Australie 2011/2012

Landen bezocht: